Adventure Touring Malaysia

Adventure Touring Malaysia
ATM
Home » » Solo ride himalaya Azman Ali siri 7

Solo ride himalaya Azman Ali siri 7

Siri 7 soloride Himalaya
(Bermalam di pekan Keylong)

Baki tenaga yang ada ini kugagahi untuk menempuh hujan serta angin, kaki dan tangan tak tahu dah nak sorok dimana ada ketika aku buang glove terus dan pegang ekzos. tu pun macam dah tak rasa. Akhirnya aku sampai di satu post kawalan dalam 30km sebelum keylong, semua mesti berhenti untuk pemeriksaan tentera. Itu adalah perkara biasa untuk rider tunjukkan permit dan dicatitkan dalam buku post kawalan.

Kawasan pergunungan himalaya ini memang sentiasa dalam kawalan tentera. Mereka akan memeriksa setiap kenderaan yang lalu dilaluan sempadan ini. Kawasan inilah yang menjadi rebutan negara China,Pakistan dan India.. tempat superb beb mau tak berebut.. akhirnya penduduk asal jadi mangsa.  Aku singgah di gerai berhampiran bukanlah lapar tapi aku nak panaskan tangan dan kaki didapur mereka. Akhirnya aku oder juga meggi sup dan telur goreng. Sebelum beredar beli sepasang glove lagi untuk panaskan tangan dan teruskan perjalanan. Glove tu pun bukannya water proof cuma cukup redakan kesejukkan.. jadilah rm2 je pun. Alhamdulillah dapatlah aku bertahan sikit dari tadi.

Haripun dah petang hanya pekan Keylong saja yang paling sesuai untuk bermalam.. nak lajak lagi dah tak berdaya badan pun dah rasa macam nak demam.Setelah melalui kawasan bukit bersalji sampailah aku di daerah Keylong.

Tak sabar rasanya nak dapatkan bilik dan berehat. Sangat mudah.. alhamdulillah sekali tanya saja dah dapat bilik. Harga sekitar rm60 dan ada wifi so cepat2 aku meseg keadaan aku pada family. Rasa macam nak keluar ambil gambar tapi cuaca diluar sangat sejuk sekitar 3-5°c. Malam tu aku rasa tak sedap badan seakan2 nak demam.. telan 2 biji panadol sebiji vitamin c dan terus tidur.. mungkin effec ubat tu agak kuat aku terlelap dengan sendirinya.

Bersambung

( siri 8 petrol hilang)

0 comments:

Catat Ulasan