Adventure Touring Malaysia

Adventure Touring Malaysia
ATM
Home » » Solo ride himalaya Azman Ali siri 22

Solo ride himalaya Azman Ali siri 22

Siri 22 soloride Himalaya
(Berjumpa guru)

Setelah moto rakan bikers dari Bombay itu berjaya dibaiki akupun mohon beredar. Tak sampai 1km perjalanan  aku berhenti lagi untuk melihat lokasi filem BB yang berjaya meruntun ramai jiwa penonton untuk datang kesini.

Ya disinilah terletaknya Thajiwas glasier yang popular di khasmir ni,tapi waktu sekarang  tak ada snow. Patutlah salman khan pilih tempat  ini sebagai lokasi.. memang superb view lembah kat sini. Waktu sekarang yang aku nampak kawasan tanah lapang ini dijadikan tempat parking bas dan camsite. Kalaulah nazirukuk boleh camping kat sini memang pecah pala..haloo geng hampa mau dak aku buat trip mai camping sini?

Disini juga terdapat banyak hotel dan guests house dan kebanyakannya pengunjung akan datang pada musim sejuk untuk melihat glasier dari dekat samada berjalan atau naik kuda. Memang banyak kuda kat pekan ni so boleh la nak ronda2 kalau stay sini sehari dua. Park.

Selesai bergambar aku teruskan perjalanan, dikiri kanan jalan boleh nampak kebun-kebun orang kampung di seberang sungai. Serius tengok lah belah mana pun semuanya cantik rasa macam nak masuk tidur dalam kampung depa. Akhirnya aku nak cuba juga masuk sebab baki perjalanan tinggal lagi lebih kurang 50km jadi masih ada masa.

Pusing sana sini jumpa port best. Aku pilih untuk melepak disebuah jambatan yang menghubungkan kampung dan jalan utama. Ngam viewnya. Boleh tengok aktiviti orang kampung. Bagi yang menonton filem BB tu kalau hampa perasan ada bas mini masa salman nak hantar budak tu jumpa emak dia. Haa.. bas mini tu memang masuk kampung.. ngam2 saja dengan jambatan besi tu.

Tiba-tiba ada sebuah kereta suzuki alto berhenti, keluar dua orang lelaki senyum pada aku. Mereka tahu aku orang luar. Mula-mula tak tegur hanya mereka perhati kelaku aku mengambil gambar sana sini. Last aku yang tegur tanya " it's  your village? " no, just picnic here balas mereka. Memang yang ni port mereka lepak lepas balik kerja. Kedua- dua merka adalah guru. Aku keluarkan surya agar lebih rancak berborak. So aku tanyalah macamana penduduk sini (Kashmir ). Dia pun ceritalah sini susah nak cari makan dan bla bla#&^&. Sebolehnya kami nak buat negara kami sendiri.. ini hak kami... semua ceritanya  berkisar tentang tak puas hati... ada juga mereka bersuara nak datang malaysia cari makan sini dan mereka tahu sini lubuk duit. Kalau orang kita masih malas tak tahu la nak kata apa lagi, tempat cantik macam tu depa sanggup tinggal semata2 nak datang malaysia cari duit. Setelah bertukar alamat dan no phone aku pun mohon beredar.

Bersambung
Siri 23 (bermalam di rumah bot )

0 comments:

Catat Ulasan