Adventure Touring Malaysia

Adventure Touring Malaysia
ATM
Home » » One Heart Ride Part 3 [Peninsular Malaysia]

One Heart Ride Part 3 [Peninsular Malaysia]

 RIde sekitar Kedah

 Sempena bulan kemerdekaan dan  kesinambungan #Merdekaride2015 ,saya  tidak melepaskan peluang untuk menzirahi  rumah kelahiran Perdana Menteri Malaysia ,Tun Mahathir yang hanya 10 minit daripada  rumah mertua saya.

 Lokasi

 Lorong Kilang Ais

 Jalan Pegawai A.star


Lokasi dalam kwsn rumah kelahiran Tun

Salah satu produk perlancungan bagi Negeri Kedah Darulaman


Lokasi seterusnya saya ke Menara Alor Setar
Belum pernah naik menara ini.




Bagunan paling tinggi di Alor Setar dan Kedah


Masjid Zahir Alor Setar dari jauh senibinatidak jauh beza dari Masjid Abdul Rahman Acheh


Saya ke lokasi seterusnya di Padang Hang .
Dari A.Setar melalui jalan ampang jajar arah ke Arau Perlis....
Padi menguning dan pada masa ini ikan dalam bendang banyak dan ramai anak² pesawah disini memancing ditepi parit dan batas ban sekitar rumah kediaman mereka.

Seronok tengok hamparan sawah padi


Gunung Keriang juga kelihatan


Wajah ceria 2 rider yang pernah ride ke Sumatera.
Depan saya Pak Nol dan Fakhri Ahmad bersebelahan saya.
Mereka ride bersama Otai Awie Africa di Sumatera yang pada masa itu musim hujan yang sangat mencabar ujar mereka sambil pekena lepat dan sajian dari tuan rumah.
Fakhri juga memaklum pada saya yang beliau dah cemuih dek lama tak ride,nak ikut katanya tetapi moto pulak digunakan anak ulang alik
Kesekolah.
Pending lagilah katanya

Lokasi simpang 3  di kampung Tengah dari arah Jitra,Pokok Sena dan Kuala Nerang mengingat kan saya kepada rakan taulan sebaya di kampung suatu ketika dahulu.
Sesi TTS bersama group Jitra di Res D,Warisan
Macam² nenu special
Capati diantaranya..


Ramai yang turun malam itu
Pak Eid,Ust Raja,Burn,Ust Munir,Aiman dan ramai lagi....

To be continue.
<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>

2 comments: